Recuperat el Pantà de Picamena
L'aiguat del temporal Glòria va col·lapsar el Pantà de Picamena amb pedres, sorres i llims. Aquest pantà es troba situat a mig curs de la Riera d'Avencó i durant aquestes setmanes s'hi ha treballat per a recuperar la capacitat d'embassament. S'hi han extret un total de 2000 m3, rebaixats en amplada i llargada del pantà. L'actuació s'ha dut a terme d'acord amb les indicacions del Parc Natural del Montseny i de l'Agència Catalana de l'Aigua.
Pedres de Km0
Una part de les graves extretes s'han pogut dipositar a la Pedrera dels Frares (en procés de tancament) i les sorres i llims han servit per a refer tota la pista d'Avencó, evitant desplaçaments de terres i mantenint el material extret a la mateixa vall. El Pantà de Picamena és la principal font de proveïment d'aigua d'Aiguafreda (les altres dues són el Pou de les Canes i l'aigua provinent del Ter). L'actuació ha comptat amb una subvenció de l'ACA.
Continuem en fase de prealerta per sequera
Gràcies a la gran capacitat de regeneració de la Riera d'Avencó, tot i l'escassetat de pluges d'aquests darrers mesos, el pantà ha recuperat la làmina d'aigua en pocs dies. Malgrat això, i d'acord amb la normativa estipulada en la fase de prealerta per sequera, en aquests moments es troba anul·lada la captació d'aigua en compliment del cabal ecològic mínim establert per a aquest tram de riu.